مسئول واحد: سمانه گرامی
تحصیلات: سوپروایزر آموزشی
سابقه: 16 سال
داخلی: 2684
geramis1[at]mums.ac.ir : پست الکترونیک
سوپروایزر آموزشی پرستاری است که مسئولیت فعالیت آموزشی وپژوهشی پرستاری ومامایی مرکز آموزشی – درمانی ، توانبخشی وپژوهشی را تحت نظارت مدیر پرستاری و در جهت اهداف سازمان بر عهده دارد. شرح وظایف سوپروایزر آموزشی براساس اصول مدیریت با تکیه بررعایت منشور حقوق مددجو مبتنی بر فرایند پرستاری واستاندارهای مراقبتی به شرح زیر می باشد:
-تعیین اهداف آموزشی(کوتاه مدت،میان مدت ، بلند مدت)
-تعیین نیازهای آموزشی (مددجویان ،خانواده، رده های مختلف کادر پرستاری ومامایی و وکارکنان جدید الورود)
-اولویت بندی نیازهای آموزشی
-تدوین برنامه های آموزشی مستمر ومدون جهت رفع نیازهای آموزشی
-اجرای برنامه های آموزشی با همکاری ومشارکت سایر گروه ها
-تهیه وتنظیم ابزار مناسب جهت ارزیابی عملکرد وفعالیت های آموزشی بخش های مرتبط
-تهیه وتنظیم ابزارمناسب ارزیابی،خدمات پرستاری مورد نیاز مددجویان
-هماهنگی در اجرای برنامه کارورزی دانشجویان وکارآموزان گروه های پرستاری و مامایی
-پیشنهاد تهیه کتب، مجلات، جزوات و وسایل کمک آموزشی جهت ارتقاء سطح آگاهی کارکنان گروه پرستاری و مامایی
-تشکیل کمیته آموزشی، پژوهشی پرستاری
-هماهنگی ، همکاری ومشارکت جهت تشکیل و شرکت کارکنان در کلاس های آموزشی مداوم برابر برنامه جامع آموزشی واحد ذیربط
-پیشنهاد ایجاد زمینه های تشویقی جهت مشارکت فعال کارکنان در فعالیت های آموزشی وپژوهشی
-همکاری ومشارکت در نظارت وکنترل واحدها جهت نیاز سنجی آموزشی
-همکاری وهماهنگی با سوپروایزر بالینی وکنترل عفونت، در امر آموزش
-مکاری وهماهنگی با سرپرستاران ومربیان در جهت ارتقاء سطح آموزش
-ارائه تازه ها ونتایج تحقیقات جدید (به شکل کنفرانس ، جزوه/ پمفلت و...)
-همکاری ومشارکت در انجام طرح های پژوهشی
-هدایت وآموزش کارکنان در راستای :
الف- حسابرسی کیفیت خدمات پرستاری ومامایی
ب – ارزشیابی عملکرد کارکنان در ارائه خدمات
ج- ارزشیابی عملکرد کارکنان در ارائه آموزش به مددجو
-هدایت وآموزش کارکنان در اجرای برنامه های آموزشی واحدهای ذیربط
-هدایت وآموزش در جهت تهیه جزوات ، پوسترها، فیلم هاو پمفلت های آموزشی جهت کارکنان و مددجویان
-ثبت وگزارش کلیه فعالیت های آموزشی ونتایج حاصله به مدیر خدمات پرستاری
-نترل ونظارت بر آموزش های انجام شده در واحدهای ذیربط با استفاده از ابزار مناسب
-کنترل ونظارت بر وجود امکانات وشرایط آموزشی در واحدها
-ارزیابی اثر بخشی آموزش های انجام شده از طریق:
الف- کنترل وحسابرسی کیفی خدمات ارائه شده
ب - بررسی رضایت مندی مددجویان
ج - بررسی رضایت مندی کارکنان
-کنترل ونظارت برشرکت فعال رده های مختلف پرستاری ( در شیفت های مختلف) در برنامه های آموزشی بر اساس سرانه آموزش
-مشارکت در کمیته ارزشیابی کارکنان پرستاری
-شرکت در کلیه جلسات آموزشی مرتبط با پرستاری
سوپروایزر آموزشی و بالینی بیمارستان علوی1395-1400
مدیر پرستاری بیمارستان علوی 1399تا 1400
پرستار نمونه استانی در سال 96